Düzce Belediyesi 64 Mahallede Sivrisinekle Mücadelede Üçüncü Turu Tamamladı, Asya Kaplan Sivrisineğine Karşı Uyarıda Bulundu

Düzce Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü, yaz döneminde artan sivrisinek ve karasinek yoğunluğuna karşı 64 mahalle ve mücavir alanlarda gündüz ile gece ilaçlama çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Üçüncü tur ilaçlama tamamlanırken, vatandaşlara özellikle Asya Kaplan Sivrisineği nedeniyle temiz su birikintilerine karşı önlem almaları çağrısı yapıldı.

Haz 26, 2026 - 09:32
 0  0
Düzce Belediyesi 64 Mahallede Sivrisinekle Mücadelede Üçüncü Turu Tamamladı, Asya Kaplan Sivrisineğine Karşı Uyarıda Bulundu

Düzce Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü, yaz aylarında artış gösteren sivrisinek ve karasinek popülasyonuna karşı yürütülen ilaçlama çalışmalarının kent genelinde aralıksız devam ettiğini açıkladı. Müdürlük bünyesinde oluşturulan gündüz ve gece ekiplerinin, 64 mahalle ile mücavir alanlarda düzenli ilaçlama faaliyetlerini sürdürdüğü bildirildi.

Üçüncü Tur Tamamlandı, Dördüncü Tur Hazırlanıyor

Belediyeden yapılan açıklamada, gündüz ekiplerinin ahırlar, foseptikler, tuvalet kuyuları, jit alanları ve durgun su birikintilerinde ilaçlama çalışmaları yürüttüğü belirtilerek, üçüncü tur uygulamaların tamamlandığı, dördüncü tur ilaçlama programı için hazırlıkların sürdüğü ifade edildi.

Gece ilaçlama çalışmalarının da program dahilinde devam ettiği aktarılan açıklamada, 5 araçla sorumluluk alanındaki bölgelerde haftada en az iki gün ilaçlama yapıldığı kaydedildi. Ayrıca iklim koşullarının uygun olması halinde 15 Haziran-15 Eylül tarihleri arasında uçkunla mücadele çalışmalarının üç ay boyunca kesintisiz sürdürüleceği bildirildi.

“Asya Kaplanı Olarak Adlandırılan Sivrisinek Türü Bölgemizde Çoğalmaya Devam Etmektedir”

Düzce Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü, istilacı bir tür olan Asya Kaplan Sivrisineğine ilişkin vatandaşlara uyarıda bulunarak şu açıklamayı yaptı:

“Son 5 yılda ülkemizin Kuzey Bölgelerinde yayılan istilacı bir tür olan Asya Kaplanı olarak adlandırılan sivrisinek türü bölgemizde ve ilimizde çoğalmaya, rahatsızlık oluşturmaya devam etmektedir. Bu türün mevcut var olan türlerden farkı temiz suya yumurta bırakabilmesidir. Bu durum bahçe sebzeciliği ve hobi bahçeciliğinin yoğun olarak yapıldığı ilimizde sinek için uygun çoğalma alanları oluşturmaktadır.”

Açıklamanın devamında, “Hiçbir önleyici tedbir (kapan ya da sineklik) alınmadan depo edilen, biriktirilen sular doğal çoğalma alanları haline gelmektedir. Bu alanları ekiplerin bulması ve ilaçlaması ya da boşaltması ekipler için zorluk teşkil etmektedir. Bu durum popülâsyonun kontrol altına alınmasını ve yok edilmesini zorlaştırmakta, yapılan mücadelenin başarısını sınırlamaktadır.” ifadelerine yer verildi.

Su Birikintilerine Karşı Önlem Çağrısı

Veteriner İşleri Müdürlüğü, aile sağlığı ile çevre ve komşuların sağlığının korunması amacıyla su biriktirilen alanların kapalı tutulması gerektiğini vurguladı. Açıklamada, biriken suların düzenli olarak boşaltılması veya haftalık olarak değiştirilmesinin sivrisineklerin üreme hızını azaltacağı belirtilerek vatandaşlardan gerekli önlemleri almaları istendi.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI

Tepkiniz Nedir?

Beğen Beğen 0
Beğenmiyorum Beğenmiyorum 0
Aşk Aşk 0
Komik Komik 0
Öfkeli Öfkeli 0
Üzgün Üzgün 0
Vay Vay 0