Manisa Büyükşehir Belediyesi Salihli ve Köprübaşı’nda Çilek Üreticilerine Yüzde 75 Hibeli Malç Naylonu Desteği Sağladı
Manisa Büyükşehir Belediyesi, Salihli’nin Gökeyüp Mahallesi ile Köprübaşı ilçesinde faaliyet gösteren çilek üreticilerine yönelik destek programı kapsamında yüzde 75 hibeli malç naylonu dağıtımı gerçekleştirdi. Toplam 73 üreticiyi kapsayan uygulamanın, artan girdi maliyetlerinin azaltılmasına katkı sağlaması hedeflenirken, belediye yetkilileri küçük üreticilerin üretimde kalabilmesi için desteklerin süreceğini vurguladı.
Manisa Büyükşehir Belediyesi Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı koordinasyonunda, Salihli’nin Gökeyüp Mahallesi ile Köprübaşı ilçesinde çilek üreticilerine yönelik malç naylonu desteği hayata geçirildi. Düzenlenen teslim programında, her biri yaklaşık bir dönümlük araziyi kaplayabilecek uzunlukta malç naylonları toplam 73 üreticiye dağıtıldı.
Programa Salihli Belediye Başkanı Mazlum Nurlu, Manisa Büyükşehir Belediyesi Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanı Yılmaz Usta ve çok sayıda üretici katıldı.
“Üretim Maliyetlerini Azaltmak İçin Çalışıyoruz”
Salihli Belediye Başkanı Mazlum Nurlu, üreticilerin karşı karşıya kaldığı ekonomik zorluklara dikkat çekerek, “Üretim maliyetlerine bir nebze olsun katkı sağlayabilmek adına, Büyükşehir Belediye Başkanımızın öncülüğünde ve bürokratlarımızın desteğiyle tarımdaki en büyük girdi maliyetlerini en aza indirecek yardım çalışmalarımız hızla devam ediyor. Hepimize hayırlı olsun. Bölgemizin kendine has kokusu ve lezzetiyle öne çıkan Gökeyüp çileklerini, el birliğiyle bölge halkımızın tüketimine arz etmeyi sürdüreceğiz.” dedi.
“Hedef Kitlemiz Küçük Üreticiler”
Manisa Büyükşehir Belediyesi Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanı Yılmaz Usta ise destek programının özellikle küçük ölçekli üreticilere yönelik hazırlandığını belirterek, “Malç naylonu desteğimiz; Çiftçi Kayıt Sistemi’ne kayıtlı ve 4 dönümün altında çilek üretim alanına sahip üreticilerimizi kapsıyor. Bütçe imkânları ve artan maliyetler nedeniyle Manisa Büyükşehir Belediyesi olarak hedef kitlemizi küçük üreticiler olarak belirledik. Sizlerin üretime devam edebilmesi adına, meclis kararımız doğrultusunda maliyetin yüzde 75’ini hibe olarak karşılıyoruz. Taleplere göre üreticimizin yanında olmaya devam edeceğiz.” ifadelerini kullandı.
Üreticilerden Destek Teşekkürü
Gökeyüp Mahalle Muhtarı Ramazan Özdemir, destekten duydukları memnuniyeti dile getirerek, “Bugün mahallemizde çilek malçlama naylonu dağıtılıyor. Başta Manisa Büyükşehir Belediye Başkanımız Besim Dutlulu olmak üzere, Salihli Belediye Başkanımız Mazlum Nurlu’ya ve tüm daire müdürlerimize mahalle halkım adına teşekkür ediyor, desteklerin devamını diliyorum.” açıklamasında bulundu.
Salihli Belediyesi Meclis Üyesi ve çilek üreticisi Mesut Yüksel de, “Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu ve ekibine çok teşekkür ederiz. Malç naylonlarımızı teslim aldık, halkımız bu destekten son derece memnun.” sözleriyle destek programına ilişkin görüşlerini paylaştı.
Manisa Büyükşehir Belediyesi, tarımsal üretimin sürdürülebilirliğini desteklemek ve küçük üreticilerin artan maliyetler karşısında üretime devam edebilmesini sağlamak amacıyla kırsal kalkınma projelerini sürdürdüğünü bildirdi.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI
Tepkiniz Nedir?
Beğen
0
Beğenmiyorum
0
Aşk
0
Komik
0
Öfkeli
0
Üzgün
0
Vay
0